۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۷۵۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مشکلات کشور با عکس انداختن حل نمی شود | جوانان به آینده امیدوار باشند

مشکلات کشور با عکس انداختن حل نمی شود | جوانان به آینده امیدوار باشند
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از امید برخی مسؤولان به دشمن تأکید کرد که با عکس انداختن مشکلات کشور و معضلات اقتصادی مردم برطرف نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه یکشنبه شب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بزرگترین درس های قیام امام حسین(ع) «امیدواری» است، گفت: ما نباید در برابر مشکلات زندگی به سرعت ناامید شویم.

وی افزود: امام حسین(ع) در شرایطی که دشمن ایشان و اهل بیتشان را مورد محاصره شدید قرار داده بود نسبت به آینده امیدوار بودند و به اهل بیتشان نیز امیدواری می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: ما نباید در زندگی خود به افرادی که دیدگاه منفی دارند و نسبت به همه مسائل ناامید هستند توجه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام حسین(ع) در مسیری که خداوند برای ایشان ترسیم فرمود، به هیچ چیز دیگری توجه نکرده و تنها به خداوند امید داشته و توکل کردند؛ بزرگانی همچون عبدالله بن عباس و ابن عبدالله مخزونی و عبدالله بن جعفر هنگامی که از قصد امام حسین(ع) درباره رفتن به عراق آگاه شدند خدمت ایشان رسیده و سعی کردند حضرت(ع) را منصرف کنند، اما ایشان در مسیر هدف خودشان ذره ای سست نشدند.

وی از بین بردن مشروعیت حکومت یزید و مبارزه با بدعت گذاری در دین را از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و ادامه داد: اگر ایشان تن به بیعت می دادند تا قیامت نمی شد جلوی انحراف در دین را گرفت؛ امام حسین(ع) یا باید مقاومت می کردند و با شهادت خود مشروعیت حکومت یزید را از بین می بردند و یا باید تن به ذلت می دادند، از این رو پر واضح است که ایشان هیچگاه تن به ذلت نمی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه امروز ما نیز بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب باید مقابل دشمن مقاومت کنیم، مطرح کرد: امام حسین(ع) در بمباران ناامیدی که دیگران سعی می کردند به ایشان یأس و ناامیدی را القا کنند، همواره مقاومت کرده و امیدوار بودند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه امروز افراد جامعه به ویژه جوانان باید از عوامل یأس پرهیز کنند، بیان کرد: جوانان نباید نسبت به آینده ناامید بوده و احساس شکست داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم نباید با مشاهده رانت خواری ها و اختلاس های میلیاردی از اصل انقلاب ناامید شوند، افزود: امروز نباید اشتباهات افراد فاسد که متأسفانه گاهی وجهه دینی نیز به خود می گیرند از اصل اسلام ناامید شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به چند آیه از امیدوارکننده ترین آیات قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه 32 آیه امیدوار کننده در قرآن وجود دارد، یادآور شد: پیام مهم کربلا این است که هیچکس نباید در هیچ شرایطی احساس ناامیدی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم به تبیین آثار امیدواری پرداخت و گفت: ایجاد و تقویت انگیزه، تلاش مضاعف، استقامت، آسودگی و سلامت روان از جمله آثار امیدواری است.

وی با اشاره به امیدواری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و بیان اینکه خون شهدا سبب عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی شده است، تصریح کرد: اگر امروز وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس های بین المللی می ایستد و با می گوید افتخار جمهوری اسلامی این است که یک وجب از خاک خود را به دشمن نداده، به پشتوانه مقاومت رزمندگان و شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از امید برخی مسؤولان به دشمن انتقاد دارند، ابراز کرد: مسؤولان بدانند با عکس انداختن مشکلات کشور حل نمی شود و تنها با مقاومت پیروز می شویم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز بنا بر گفته سید حسن نصرالله، ایران به محور مقاومت در جهان تبدیل شده است، گفت: همه باید بدانیم که دشمن مهربان نیست و اگر توان داشته باشد لحظه ای در حمله به کشورمان تعلل نخواهد کرد./841/

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات